Κιργιστάν: Σαν ταξίδι στο χρόνο! *Συν ένα πέρασμα από Καζακστάν.

2019-10-09

Σε αυτό το κατάλυμα τα γεύματα μας ήταν πιο λιτά με μόνο ένα πιάτο την φορά αλλά και πολύ κρύο μόλις έπεσε ο ήλιος. Οπότε ετοιμαστείτε κατάλληλα καθώς το βράδυ ειδικά πέφτει η θερμοκρασία ακόμα και το καλοκαίρι. Μετά το γεύμα μας η σόμπα είχε ανάψει στην γιούρτα μας που ακόμα μια φορά ήμασταν μόνοι ενώ οι άλλοι 4 επισκέπτες ήταν όλοι μαζί και απολαμβάναμε την ζεστασιά με αρκετό καπνό όμως αφού η καμινάδα είχε κάποια σημεία με τρύπες αλλά ανοίγοντας λίγο την πόρτα -ύφασμα λύσαμε το πρόβλημα.

Είναι αλήθεια ότι σε αυτό το 3μερο χορτάσαμε ύπνο καθώς μόλις βράδιαζε δεν είχαμε κάτι καλύτερο να κάνουμε και ξυπνήσουμε μόλις έβγαινε ο ήλιος για να ζεστάνει ξανά την ατμόσφαιρα!

Την επόμενη μέρα αφού φάγαμε το πρωινό μας ανεβήκαμε στα άλογα διασχίζοντας από διαφορετικό σημείο τα τριγύρω βουνά και αυτή την φορά θα κατεβαίναμε όλο το υψόμετρο που ανεβήκαμε.

Υπάρχουν σημεία με πολύ απότομη κατηφόρα που μέχρι και το άλογο φοβόταν να προχωρήσει όμως με μια προτροπή το "τσοκ" που λένε για να ξεκινήσουν τα άλογα σιγά σιγά κατεβαίναμε. Θα πρέπει να έχετε πίσω το σώμα σας σε τέτοιες περιπτώσεις και να πατάτε πολύ καλά και δυνατά στους αναβατήρες, και εννοείται ότι στην περίπτωση που το άλογο θελήσει να τρέξει σε τέτοιο έδαφος με απότομη κλίση και με το γκρεμό να βρίσκεται στο πλάι σας τραβάτε τα χαλινάρια δυνατά ώστε να καταλάβει διαφορετικά μπορεί να κινδυνεύσετε.

Όσο φτάναμε στο χωριό τα άλογα έτρεχαν όλο και πιο γρήγορα από την χαρά τους που επιστρέφουν στο σπίτι τους και εμείς δεν θέλαμε να τους χαλάσουμε το χατήρι και απλά κρατούσαμε δυνατά για να μην πέσουμε!
Φτάσαμε λοιπόν στο χωριό Kyzart από όπου είχαμε ξεκινήσει και από εκεί πήραμε ταξί με 300 som για το Kochkor. Εδώ να πω ότι ζητήσαμε να μας βρουν ταξί που θα το μοιραστούμε με άλλους γιατί διαφορετικά θα έπρεπε να πληρώσουμε 1000 som, απλά περιμέναμε περίπου 45 λεπτά μέχρι να βρούμε ταξί με άλλους ντόπιους ου πήγαιναν προς Kochkor.
Μόλις φτάσαμε στο Kochkor στο σταθμό βλέπουμε το λεωφορείο που φεύγει για Bishkek, μιλάμε με τον οδηγό για να μας περιμένει να πάμε στο σπίτι της Ainur να πάρουμε τα ρούχα που είχαμε αφήσει για να μην το χάσουμε και καθυστερήσουμε και άλλο.
Ενω ετοιμάζουμε τα πράγματα επικοινώνησα και με την γυναίκα μου για να μην ανησυχεί αφού δεν είχαμε ίντερνετ τόσες μέρες και μου λέει ότι έχει έρθει email που λέει ότι η πτήση της επιστροφής μας έχει αλλάξει ημερομηνία για μια μέρα μετά.
Ευτυχώς εκείνη είχε φροντίσει και μας είχε βρει κατάλυμα στο Μπισκέκ όπου θα έπρεπε να διανυκτερεύουμε αφού είχαμε αυτήν την καθυστέρηση και την επόμενη μέρα θα φεύγαμε για Αλμάτι.

Το εισιτήριο για το λεωφορείο από Kochkor για Bishkek κόστισε 300 som και χρειάστηκαν περίπου 2 ώρες για να φτάσουμε στην πόλη.
Το ξενοδοχείο που θα μας φιλοξενούσε για την τελευταία μας νύχτα στην χώρα ήταν εξαιρετικό και ακριβώς ότι χρειαζόμασταν έπειτα από τόσες μέρες στα βουνά!

Το Concord βρίσκεται αρκετά κοντά στην αγορά Osh που διασχίζοντας την είχαμε μια φοβία μην μας κλέψουν και περπατούσαμε πάνωστον δρόμο και όχι από το πεζοδρόμιο που είχε πολύ κόσμο.

Σε αυτή την αγορά πραγματικά έβλεπες όλα τα ρεμάλια της χώρας, αλκοολικούς που μάλιστα ένας κινήθηκε προς το μέρος μας αλλά τον αποφύγαμε, και γενικά θα είναι καλύτερο να μην πάτε εκεί!
Η ανακούφιση που νιώσαμε βλέποντας τα υπέροχα δωμάτια μας, ένα για τον καθένα παρακαλώ και το μπάνιο που επιτέλους θα κάναμε δεν λέγεται!

Είχε βραδιάσει και δεν θέλαμε να βγούμε έξω στην πόλη οπότε ζητήσαμε από την υποδοχή του ξενοδοχείου να μας παραγγείλει πίτσες.
Την επόμενη μέρα ξυπνήσαμε αφού φάγαμε πρωινό στο δωμάτιο, και φύγαμε αφού τους ευχαριστήσαμε για την περιποίηση για Western bus station για να πάρουμε το λεωφορείο προς Αλμάτι.

Εδώ να πω ότι ξεκινήσαμε κάπως αργά και όχι πρωί όπως όταν ήρθαμε στην χώρα και αντί για 4 ώρες κάναμε 6,5 ώρες λόγω κίνησης στο δρόμο αλλά και στα σύνορα στον έλεγχο διαβατηρίων.
Ευτυχώς η πτήση μας ήταν αργά και δεν είχαμε πρόβλημα απλά αν ακολουθήσετε ανάλογο πρόγραμμα καλό θα είναι να έχετε αρκετό χρόνο.
Απο το σταθμό τώρα Sayran στο Αλμάτι υπάρχουν ταξί που μπορείτε να πάρετε για το αεροδρόμιο αλλά το κόστος είναι πάνω από 1800 tenge οπότε καλύτερα να πάρετε όπως και εμείς το λεωφορείο 106 με κόστος μόλις 150 tenge.
Μεγάλη προσοχή βέβαια και εδώ τα πορτοφόλια σας !!!!
Μπαίνοντας για να πάρουμε εισιτήρια από τον οδηγό νιώθω κάποιον πίσω μου γυρίζω και βλέπω ένα χέρι να έχει ανοίξει το τσαντάκι μου και καταλαβαίνω ότι θέλει να με κλέψει!
Γυρίζω και αρχίζω και του φωνάζω και εκείνος κάνει πως μιλάει στο κινητό και το παίζει αδιάφορος! Όπως είχα αναφέρει και σε άλλο σημείο τα χρήματα πάντα τα έχουμε στις μπροστά τσέπες του παντελονιού οπως και το κινητό, αλλά τρόμαξα γιατί είχα μέσα το διαβατήριο και αν το έπαιρνε θα είχα σοβαρό πρόβλημα!!
Ευτυχώς όλα πήγαν καλά και για το υπόλοιπο της διαδρομής δεν βγάλαμε τα χέρια πάνω από τις τσέπες καθώς είχε φοβηθεί το ματι μας .
Το λεωφορείο δεν σας αφήνει ακριβώς έξω από το αεροδρόμιο αλλά περίπου 150 μέτρα από αυτό οπότε καλό θα είναι να βλέπετε την διαδρομή στο gps για να κατεβείτε ή πιο απλά αν υπάρχουν άλλοι επιβάτες με βαλίτσες σημαίνει ότι και αυτοί πάνε στο αεροδρόμιο οπότε κατεβείτε μαζί τους.
Στην πτήση της επιστροφής ομολογώ ότι και οι δύο μας ήμασταν αρκετά κουρασμένοι αφού κάναμε πολλά χιλιόμετρα σε αυτό το ταξίδι σε σύντομο χρονικό διάστημα αλλά ήμασταν χαρούμενοι που όλα πήγαν καλά.
Το Κιργιστάν θεωρώ ότι είναι στα επόμενα 5 χρόνια θα δέχεται χιλιάδες επισκέπτες, κυρίως πεζοπόρους και ορειβάτες αφού διαθέτει τρομερά φυσικά τοπία. Βλέποντας τους νέους με διάθεση να μάθουν Αγγλικά και να ασχολούνται με τον τουρισμό νομίζω ότι αξίζει να επισκεφθείτε αυτή την χώρα όσο ακόμα έχει να σας δείξει τον αυθεντικό τρόπο ζωής και πριν ανέβουν οι τιμές!
Άλλο ένα ταξίδι έφτασε στο τέλος του αφήνοντας μας όμορφες αναμνήσεις και δυνατές εμπειρίες, πλέον αρχίζει η προετοιμασία για τον επόμενο προορισμό που θα σας παρουσιάσουμε την Ιαπωνία!
Ευχόμαστε καλά ταξίδια σε όλους και μην ξεχνάτε να μας στείλετε μήνυμα στην σελίδα μας στο Facebook TravelSif για οποιαδήποτε πληροφορία χρειαστείτε για τα ταξίδια σας!

© 2017 Το ταξιδιωτικό blog travelSIF Διατηρούνται όλα τα δικαιώματα.